15 minut treningu dla zapracowanych

450782243942722771.jpg

Nie ma co ukrywać, że obecnie jesteśmy coraz bardziej zapracowani. Łącznie z dojazdami do pracy jesteśmy w stanie spędzić poza domem całkiem sporo czasu. Kiedy wracamy wieczorem do siebie, zazwyczaj nie mamy ochoty na nic innego, zwłaszcza trening. Niestety negatywnie odbije się to na naszym zdrowiu oraz wyglądzie. Dlatego warto w warunkach domowych (lub na zewnątrz) poświęcić przynajmniej 15 minut na trening. Istnieje kilka sprawdzonych form treningowych, dzięki którym w tak krótkim czasie możemy zadbać o dobrą formę, kondycję i spalić nieco kalorii.

Skakanka

Ten prosty i tani przyrząd treningowy kojarzy się nam głównie z czasami dzieciństwa. Przez wiele osób jest źle odbierany, gdyż twierdzą one, iż jest to damski przyrząd. Tymczasem nie od dziś przecież najlepsi bokserzy na świecie wykorzystują skakankę do swego treningu. To bardzo intensywna forma aktywności, dzięki której zaangażujemy do pracy całkiem sporo grup mięśniowych, a także przyspieszymy bicie serca. W przeciwieństwie do wielu innych ćwiczeń mamy tutaj do czynienia z szybkim tempem. Ponadto w przypadku jedynie 15 minut możemy zdecydować się na trening interwałowy. Przez jedną minutę możemy skakać niezwykle szybko, by przez następną lub dwie wolniejszym tempem. Przyjmuje się, że w czasie 15 minut szybszego skakania można spalić ponad 200 kalorii. Jest to całkiem dobry wynik, praktycznie jeden z najlepszych. Ponadto nie zapominajmy o wpływie na mięśnie ramion, nóg, wyprostowaną postawę ciała. Dzięki skakance możemy poprawić także swój metabolizm, który na wyższym poziomie utrzymywać się może nawet przez dobę.

Bieganie

Nie każdy lubi bieganie, a inni z kolei nie wyobrażają sobie, aby kwadrans był wystarczającym czasem na porządny trening biegowy. Tymczasem, jeśli w ciągu tych 15 minut postawimy na intensywne tempo, to osiągniemy całkiem dobre rezultaty. Trzeba jednak stopniowo przyzwyczajać się do szybszego tempa, gdyż na początku łatwo jest się zniechęcić. Jeśli nie przepadamy za parkami, drogami polnymi lub asfaltowymi, to zawsze możemy się zastanowić nad zakupem bieżni. Stworzy nam podobne warunki do biegu, a przy tym zaoszczędzimy trochę czasu.

Ciężary

Stworzenie domowej siłowni również będzie dla nas świetnym rozwiązaniem. Korzystanie ze sztangi, hantli lub innych ciężarów dobrze wpłynie na naszą sylwetkę i poprawę siły. Wystarczy jedynie stworzyć sobie plan treningowy na 15 minut, który składać się będzie z kilku ćwiczeń. Można je wykonywać po kilka serii z kilkunastoma powtórzeniami.

Rower stacjonarny

Na szybki i efektywny trening warto wybrać także rower stacjonarny. Przez 15 minut jazda intensywnym tempem z pewnością trochę nas zmęczy. Nie możemy także zapominać, iż zwiększamy w ten sposób swój metabolizm, wydolność, siłę mięśni nóg. Zakup roweru stacjonarnego nie będzie zbyt dużym wydatkiem, a jest to przyrząd, który przyda się nam o każdej porze roku.

Wymieniliśmy tylko kilka sposobów na 15-minutowy trening. Oczywiście istnieje ich znacznie więcej. Ten wydawałoby się krótki czas będzie optymalny do codziennego treningu. Możemy wykonywać go rankiem przed wyjściem do pracy lub też wieczorem. Ciekawym wyjściem będzie łączenie ich ze sobą, czyli skakanka, ćwiczenia siłowe i rowerek po 2 razy w tygodniu, a na ostatni dzień odpoczynek lub też krótki trening biegowy.