Najciekawsze samochody dostawcze na rynku

450782243937622809.jpg

Zdecydowanie wielu przedsiębiorców nie wyobraża sobie dzisiaj prowadzenia swej firmy bez samochodu dostawczego. Taki pojazd przydaje się zarówno w codziennej pracy, jak i na specjalne okazje. Na rynku znajdziemy oczywiście niezwykle bogaty wybór aut od wielu producentów. Prezentujemy w związku z tym najciekawsze samochody dostawcze.

Mniejsze samochody dostawcze

Skoda Roomster Praktik

Pojazd czeskiej firmy uznawany jest za jeden z najmniej awaryjnych na rynku. Skoda Roomster debiutowała w 2006 roku. Samochód od początku wzbudził na rynku spore zainteresowanie, ale także kontrowersje, albowiem wygląda, jakby został sklejony z dwóch osobnych modeli. Stworzono ten pojazd na bazie płyty podłogowej z połączenia przedniej części płyty Fabii II z tylną częścią płyty Octavii I. W 2007 roku zdecydowano się na wprowadzenie do produkcji samochodu dostawczego na bazie Roomstera. Praktik z zewnątrz praktycznie niczym nie różnił się od osobowej wersji. W tym wypadku kosztem tylnych siedzeń wygospodarowano przestrzeń o pojemności 1783 litrów. Pojazd ten zbiera skrajne recenzje. Z jednej strony chwalony jest za niską awaryjność, z drugiej jednak strony wielu kierowców narzeka na głośny silnik czy mniej komfortu.

Citroen Berlingo

Citroen Berlingo pojawił się na rynku w 1996 roku i był jednym z prekursorów popularnych dziś osobowo-dostawczych aut. W zależności od naszych potrzeb auto jest w stanie zabrać ze sobą towar o wymiarach europalety lub też 5 osób. Oferowany jest jako pięcio- lub też czterodrzwiowy kombivan, lub 3-, 4-, 5-drzwiowy furgon. Model ten dostępny jest w kilku wersjach silnikowych o pojemności 1.6 litra, z których najmocniejszym jest diesel o mocy 110 KM. Nowsza generacja wyposażona została w dwie poduszki powietrzne, ABS+EBD, system wspomagający nagłe hamowanie (BAS). Sporą popularnością na rynku nadal cieszy się także I generacja modelu, która produkowana była do 2010 roku. Kierowcy chwalą sobie ten pojazd za komfort i dobre prowadzenie, a także ekonomię, możliwe jest w nim bowiem spalanie na poziomie 6 litrów na każde przejechane 100 kilometrów. W segmencie aut z przebiegiem ponad 100 tysięcy kilometrów Berlingo uchodzi za jeden z najmniej awaryjnych modeli.

Volkswagen Caddy

Caddy uznawany jest powszechnie za jeden z z najbardziej innowacyjnych i uniwersalnych miejskich samochodów dostawczych. Model ten dostępny jest na polskim rynku w szerokiej gamie silników. Znajdziemy zarówno wersje z wysokoprężnym TDI, benzynowym TSI, jak również na gaz ziemny czy gaz LPG. Jest on proponowany także w kilku wersjach nadwozia, takich jak Furgon, Trendline, Comfortline, Highline, 5- lub 7-osobowe kombi. Ładowność w zależności od wybranej wersji wynosi od 545 do 813 kilogramów. Pojazd ten może się pochwalić przestrzenią ładunkową o objętości 3,2 m³. Zaopatrzony został także w przesuwne drzwi o szerokości 70 cm znajdujące się po stronie pasażera, które zdecydowanie są najszersze w tej klasie. Volkswagen Caddy typ 2K od 2003 roku produkowany jest w poznańskiej fabryce. Najnowszy model tego dostawczaka stanowi idealne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy chcą obniżyć jak najbardziej koszty transportu. Silnik TDI o pojemności 1,6 litra wraz z technologią BlueMotion sprawia, że średnie zużycie paliwa w wersji towarowej to jedynie 4,5 l/100 km.

Peugeot Partner

Jest to inny pojazd, który zrewolucjonizował rynek. Powstał on wraz z Citroenem Berlingo jako efekt współpracy tych dwóch koncernów motoryzacyjnych. Zadebiutował w 1996 roku. Obecnie na rynku możemy zaopatrzyć się w III generację tego modelu: Partner Tepee. To samochód, który oferuje ponad 3 tysiące litrów przestrzeni transportowej! Jest to niezwykle przestronny, funkcjonalny i oszczędny pojazd, który świetnie sprawdzi się w różnych warunkach. Można zdecydować się zarówno na wersję osobową ze składanymi tylnymi siedzeniami, jak i na furgon o pokaźnej przestrzeni ładunkowej. Zaopatrzony jest on w gamę wydajnych silników, a także funkcję Mirror Screen, system aktywnego hamowania Active City Brake, kamerę cofania oraz Grip Control.

Dacia Dokker Van

Model rumuńskiej firmy jest znakomitym rozwiązaniem dla tych osób, które nie chcą zbytnio wydawać pieniędzy na nowy pojazd dostawczy. Możemy tutaj liczyć na objętość przestrzeni ładunkowej od 3,3 m³ do 3,9 m³, dzięki składanemu fotelowi pasażera. Dokker Van zapewnia ładowność do 750 kg oraz długość załadunku nawet do 3,11 metra. Możemy tutaj także liczyć na dobry dostęp do towaru dzięki szerokim drzwiom bocznym oraz sprawdzone i niezawodne silniki: 1.6 MPI 84 oraz diesle 1.5 dCi o mocy 75 lub 90 KM. Pojazd ten produkowany jest od 2012 roku i stanowi następcę modelu Logan Van. Jest on w dużym stopniu spokrewniony z Renault Kangoo. Model ten objęty jest 3-letnią gwarancją producenta (lub do 100 000 km). Wyposażony został w unikalny system multimedialny MEDIA NAV. Można go w najtańszej wersji zakupić już za niecałe 30 tysięcy złotych bez VAT!

Samochodny dostawcze średnich rozmiarów

Mercedes Benz Vito

Vito w segmencie średnich pojazdów dostawczych jest od lat jednym z najchętniej kupowanych samochodów. Zarówno Mercedes Vito, jak i jego osobowe odpowiedniki dostępny jest na rynku od 1995 roku. Do tej pory stworzone zostały jego trzy generacje produkowane w Hiszpanii. O jego jakości niech świadczy choćby fakt, iż dwukrotnie zdobył tytuł Van of The Year (1996 i 2005). Dostępny jest w trzech wersjach nadwozia: furgon, univan oraz kombi. Najnowszy model zaopatrzony został w niezwykle funkcjonalną przestrzeń ładunkową, duże drzwi i nisko położoną krawędź przestrzeni ładunkowej, dzięki czemu może być wykorzystywany do najróżniejszych zadań. Zaopatrzony jest on w nowy 4-cylindrowy silnik wysokoprężny CDI OM 651 o trzech dostępnych poziomach mocy lub też silnik wysokoprężny CDI V6 OM 642. Standardowe wyposażenie w tym modelu obejmuje między innymi: przednie i tylne hamulce tarczowe, system ESP, układ korygujący tor jazdy w obliczu bocznego wiatru, system Attention Assist.

Volkswagen Transporter

Transporter to prawdziwa legenda na rynku. Do dziś sporym powodzeniem cieszą się wersje z lat 60., które kojarzyć możemy z ruchem hipisowskim. W najnowszej wersji oferuje on nam bardzo wiele wariantów konfiguracji nadwozia, przestrzeń ładunkową o pojemności do 9,3 m³ oraz maksymalną ładowność do 1,4 t. Jest on dostępny w trzech wysokościach dachu, dwóch rozstawach osi czy też kilku wariantach drzwi. Dzięki temu można wybrać pojazd najbardziej dostosowany do naszych potrzeb. Transporter od wielu lat wykorzystywany jest także jako baza do wielu zabudów specjalistycznych. Obecnie oferowany jest on w wersji z jednym z czterech silników wysokoprężnych TDI z technologią Common Rail lub silników benzynowych TSI. Dostępny jest on z niezwykle bogatym wyposażeniem, jak choćby ESP z asystentem hamowania, ABS, EDS, ASR, MSR, asystentem zmiany pasa ruchu Side Assist, parkowania Rear Assist. Sporym powodzeniem cieszy się poprzednia wersja T5, która produkowana była do 2015 roku.

Ford Transit

Transit to również jedna z legend pojazdów dostawczych, która obecna jest na europejskich – i nie tylko – drogach od 1965 roku. Nowy Ford Transit to zdecydowanie największy van w swojej klasie. Dostępny jest w kilku wersjach rozstawu osi, kabin i wysokości, przestrzeni ładunkowej oraz pasażerskiej. Zaopatrzony został w wiele innowacyjnych funkcji, takich jak choćby Ford SYNC z funkcją wzywania pomocy, system poprawiający stabilność na zakrętach, ładowanie akumulatora z wykorzystaniem odzyskiwanej energii. W obecnej wersji przestrzeń ładunkowa może wynosić nawet do 15,1 m³, co przekłada się na ładunek w zależności od obranego typu o długości 3,04 m, 3,49 m lub 4,21 m. Nowy Transit dostępny jest w trzech 2,2-litrowych silnikach TDCi z 6-biegową skrzynią biegów, które dostępne są o mocy 100, 125 lub 155 KM. Wprowadzone technologie zapewniają ekonomię i bezpieczeństwo jazdy. Jedna z wersji pojazdu gwarantuje tylne drzwi z kątem otwarcia 270 stopni oraz blokadą przy 90 stopniach.

Duże samochody dostawcze

Fiat Ducato

Fiat Ducato to od kilku lat najlepiej sprzedający się duży samochód dostawczy w Polsce. Model ten produkowany jest od lat 80., a jego popularność wzrasta z roku na rok. Najnowsza wersja włoskiego Ducato oferuje aż 8 różnych pojemności przestrzeni ładunkowej, wynoszącej od 8 do 17 m³. Zaopatrzony jest on w niezwykle wydajne silniki Euro 5 o mocy od 115 do 180 KM, dzięki którym możliwe jest spalanie na poziomie nawet niższym niż 7 litrów na 100 kilometrów. Możemy wybrać jeden z 3 rozstawów osi, 4 długości pojazdu oraz 3 wysokości dachu. Model ten ponadto oferuje 3 wymiary drzwi bocznych przesuwnych i drzwi tylnych, ładowność użytkową od 1000 do 2200 kg, dopuszczalny maksymalny nacisk na oś przednią 2100 kg, a na tylną – 2500 kg. Możemy również wybrać wersję Ducato Maxi ze wzmocnionym zawieszeniem i 16-calowymi kołami. Drzwi boczne w najnowszej generacji dostępne są w dwóch szerokościach: 1075 i 1250 mm oraz dwóch wysokościach: 1485 i 1755 mm. W przypadku tylnych drzwi możliwe jest ich otwarcie w kącie 180° oraz 270°, co znacząco pomaga przy załadunku i rozładunku towaru. Warto jeszcze wspomnieć o zawieszeniu samopoziomującemu, dzięki któremu możliwe jest podnoszenie lub obniżenie progu załadowczego do 70 mm.

Mercedes-Benz Sprinter

Od momentu pojawienia się tego modelu w 1995 roku stał się on jednym z najbardziej popularnych na polskim rynku. Sprinter Furgon w najnowszej odsłonie dostępny jest między innymi w trzech rozstawach osi, czterech długościach nadwozia i trzech wysokościach przestrzeni ładunkowej, dzięki czemu można znaleźć model idealnie pasujący do wybranego zadania transportowego. Sprinter wyposażony został między innymi w asystenta bocznego wiatru, aktywny system serwisowania ASSYST czy też obniżenie pojazdu o 30 mm. W zależności od obranego wariantu długość powierzchni ładunkowej wynosi do 480 cm, a wysokość przestrzeni ładunkowej do 214 cm. Jego dopuszczalna masa całkowita to od 3 do 5 t, a ładowność maksymalna to 2695 kg wraz z przestrzenią ładunkową do 17 m³. Oferowany jest on z cztero- i sześciocylindrowymi dieslami o mocach od 90 KM do 190 KM.

Volkswagen Crafter

Volkswagen posiada także niezwykle udany pojazd w większych samochodach dostawczych. Crafter stanowi obecnie jeden z największych i najbardziej wszechstronnych pojazdów dostawczych na naszym rynku. Mamy w jego przypadku do wyboru trzy warianty dachu, trzy rozstawy osi, cztery długości przedziału ładunkowego, a także opcjonalne możliwości zwiększenia i redukcji masy. Model ten oferowany jest w wersjach o pojemności przedziału ładunkowego do 17 m³, dzięki czemu w najlepszej wersji możemy jednorazowo przewieźć nawet do pięciu europalet. Zainstalowane w modelu tym drzwi przesuwne mają szerokość załadunkową wynoszącą 1,30 m, co stanowi bardzo dobrą wartość w tej klasie. Pojazd zaopatrzony jest w silniki TDI 2.0 l z bezpośrednim wtryskiem common rail o czterech różnych poziomach osiągów. Odznaczają się one dobrą pracą oraz niskim zużyciem paliwa. Każda z wersji wyposażona jest w filtr cząstek stałych i ręczną 6-biegową skrzynię biegów. Volkswagen oferuje kierowcom także nowoczesne systemy bezpieczeństwa i te wspomagające jazdę.