Piłka szwajcarska także dla mężczyzn!

450782243940305219.jpg

Piłka gimnastyczna może się nam kojarzyć wyłącznie z kobiecą aktywnością fizyczną. Tymczasem nie tylko panie na zajęciach fitness mogą z niej korzystać. Jest to równie dobre narzędzie treningowe dla mężczyzn. Taka piłka szwajcarska musi być jednak używana zgodnie z jej przeznaczeniem.

Dlaczego piłka szwajcarska?

Niedawne badania naukowe udowodniły, że taka piłka treningowa w przypadku mężczyzn może być niezwykle skutecznym narzędziem do ćwiczenia mięśni brzucha. Podczas treningu jesteśmy w stanie dzięki niej zaangażować do pracy najwięcej włókien mięśniowych. Nie możemy zapominać, że ten prosty z pozoru przyrząd treningowy zezwala nam na dynamiczne, agresywne wręcz ruchy. Piłki szwajcarskie przez wielu trenerów personalnych polecane są do treningu obwodowego, podczas którego można budować masę mięśniową oraz poprawiać kondycję.

Na co nam taki trening?

O kilku zaletach już wspomnieliśmy. Warto skupić się na jeszcze paru innych aspektach. Przede wszystkim jest to uniwersalny przyrząd do domowego treningu. Dobrej jakości piłkę gimnastyczną kupimy już za kilkadziesiąt złotych, co jest znacznie niższym kosztem niż wybór klasycznych maszyn czy ciężarów. Wykonywanie ćwiczeń na piłce określamy często mianem treningu na niestabilnym podłożu. Dzięki temu do pracy aktywujemy nie tylko mięśnie zaangażowane w konkretny ruch, lecz także odpowiedzialne za postawę i pomagające utrzymać równowagę. Taki trening daje nam także okazję do rozbudowania dużych partii mięśni, a także przywodzicieli i odwodzicieli ud. Skutecznie wzmacnia mięśnie korpusu oraz kończyn, co w konsekwencji prowadzi do tego, że może być dobrym uzupełnieniem treningu biegowego.

Dla kogo piłka gimnastyczna?

Ponieważ taka piłka idealnie nadaje się do treningu uniwersalnego, może być wykorzystywana praktycznie przez każdego mężczyznę. Sprawdzi się dla osób z nadwagą, niektórymi problemami zdrowotnymi, wadami postawy i problemami z kręgosłupem. Przy większych dolegliwościach dobrze jest się jednak skonsultować z lekarzem. Piłka może być wykorzystywana w warunkach domowych, w ogrodzie czy nawet w klubie fitness. Warto jednak wiedzieć, że powinniśmy się skupić tylko i wyłącznie na niej. Odradzane jest łączenie jej z hantlami czy innym dodatkowym obciążeniem.

Jaką wybrać piłkę?

Przed zakupem piłki szwajcarskiej warto zdać sobie sprawę, że jej dobór również jest istotny. Nie ma czegoś takiego jak uniwersalna piłka gimnastyczna. Należy ją dobierać przede wszystkim pod względem swoich rozmiarów. Przy nieodpowiedniej wielkości przyrządu trening nie tylko będzie mało skuteczny i efektywny, lecz też może prowadzić do przeciążenia naszych stawów. Najczęściej w ofercie wielu producentów znajdziemy piłki o średnicy od 45 do 75 centymetrów. Ich rozmiar uzależniony jest od naszego wzrostu. Najmniejsze piłki – 45 cm, przeznaczone są dla osób poniżej 160 cm. Piłki 55 cm dla osób w przedziale 159-168 cm, 65 cm dla 169-179 cm, a piłki 75-centymetrowe dla osób powyżej 1,8 metra wzrostu. Piłki należy wybierać więc przede wszystkim w odpowiednim rozmiarze, ale nie zapominajmy o sprawdzeniu jakości ich wykonania.