Wioślarz – co warto wiedzieć przed zakupem?

450782243938336574.jpg

Wiele osób marzy o dobrej kondycji oraz szczupłej i umięśnionej sylwetce. Bez regularnych treningów oraz dobrej diety nie jest to jednak możliwe. Istnieje oczywiście wiele propozycji ćwiczeń, a także przyrządów treningowych, które mogą nam pomóc osiągnąć cel. Jeśli nie mamy za bardzo czasu chodzić na siłownię lub basen, najlepszym rozwiązaniem będzie zakupienie przyrządu, na którym ćwiczyć można w wolnej chwili w domowym zaciszu. Jednym z najlepszych przyrządów jest wioślarz.

Na co nam wioślarz?

Wiosła stacjonarne to przyrząd, który jest o wiele bardziej uniwersalny w porównaniu choćby do bieżni czy rowerka stacjonarnego. Oba te produkty dobrze wpływają na kondycję, oddziałują jednak tylko na wybrane mięśnie, szczególnie dolne partie ciała. Wioślarz zapewnia podczas treningu podobną ilość spalanych kalorii, a przy tym lepiej służy wzmacnianiu i rozwijaniu wszystkich mięśni. Dzięki takiemu urządzeniu można usprawnić wszystkie partie ciała, stabilizować wagę, obniżać ciśnienie tętnicze i poprawiać kondycję układu sercowo-naczyniowego.

Domowe ćwiczenia

Zakup wioślarza to w skali rocznej inwestycja bardziej opłacalna aniżeli specjalny pakiet zajęć na siłowni. Przede wszystkim jest on w domu zawsze pod ręką. Można na nim ćwiczyć o dowolnej porze dnia czy nawet nocy. Wiąże się z tym oszczędność zarówno czasu, który trzeba by przeznaczyć na dojazdy do klubu sportowego, jak i samych kosztów. Dla wielu osób głośna i zatłoczona siłownia nie jest przyjemnym miejscem, natomiast trening przy własnej muzyce, samotnie, a do tego w znanym i lubianym miejscu będzie o wiele bardziej przyjemny i efektywny. Podczas treningu na wioślarzu można nie tylko słuchać muzyki, lecz też audiobooka, oglądać telewizję. Da się w ten sposób połączyć przyjemne z pożytecznym. W dodatku z wioślarza korzystać może nasza druga połówka, a także cała rodzina.

Zalety wioseł

Wioślarz to idealny przyrząd treningowy, z którym wiąże się wiele zalet. Przede wszystkim angażować podczas ćwiczeń możemy ponad 80 procent mięśni naszego ciała. W taki oto sposób podczas jednej sesji treningowej spalanych jest więcej kalorii. Przyjmuje się, że jedna godzina intensywnego treningu to spalonych co najmniej 700-800 kalorii! Przyrząd ten angażuje jednocześnie wiele grup mięśni, co wpływa na efektywny trening ogólnorozwojowy, wzmacniający całe ciało i poprawiający jego kształt. Trenowanie na wioślarzu jest bezpieczne dla stawów i polecane osobom z problemami kolanowymi. Wzmacnia przy tym serce i poprawia pracę układu oddechowego. Jest uniwersalny, gdyż sprawdzi się dla osób chcących zarówno spalić tkankę tłuszczową, jak i poprawić kondycję, masę mięśniową.

Jaki wioślarz wybrać?

Wioślarz, jako urządzenie imitujące ruchy wykonywane podczas wiosłowania, dostępny jest w kilku najważniejszych odmianach. Są to modele hydrauliczne ze specjalnymi tłokami, magnetyczne bądź elektromagnetyczne, z gumowymi linkami, z powietrznym bądź z magnetyczno-powietrznym systemem oporu, a także wodne, które posiadają zbiorniki wodne umieszczone w specjalnie skonstruowanych wiosłach. Jednak najczęściej stajemy przed wyborem dotyczącym systemu hamowania oporu. Tu oferta jest nieskomplikowana: model mechaniczny lub magnetyczny. Na pytanie o to, który wybrać, nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Modele magnetyczne są udoskonaleniem mechanicznych, jednak są droższe. Wszystko jest uzależnione od naszego budżetu i oczekiwań. Magnetyczne są cichsze i bardziej komfortowe podczas ćwiczeń, choć nie stwarzają specjalnie lepszych warunków do treningu. Dobrze jest dobrać model pod swój wzrost oraz wagę, a także pomyśleć nad dodatkowym wyposażeniem, takim jak komputer czy monitor aktywności.